Swift

Koncoročný výlet - Liptov #I. Deň - Streda

Ahojte! Ako som už spomínala v predošlom článku, tento článok bude o koncoročnom výlete, na ktorom som bola 17-19.6.2015. Z dôvodu, že to bol môj prvý koncoročný výlet na tejto škole, tak som sa trochu bála, ako to dopadne, či tam nebude nuda, čo budem robiť..Ale nakoniec to boli skvelé 3 dni. Tento výlet bude rozdelený na 3 časti, takže jeden článok z jedeného dňa z dôvodu, že fotografii je veľmi veľa.

Zo školy sme vyrážali okolo 7:40 ráno. Ako prvú zastávku sme mali Vlkolínec. Vlkolínec je podhorská osada, miestna časť okresného mesta Ružomberok v Žilinskom kraji. Od roku 1993 je zapísaný do Zoznamu Svetového dedičstva UNESCO. Bola to veľmi krátka turistika smerom hore. Keď sme sa tam dostali, šli sme do tej osady kde sme sa zastavili v múzeu , kostole, vo Zvonici a nejakých domoch. Bolo tam veľmi krásne, a aj tie pani čo tam pracujú sú veľmi milé a príjemné. Odporúčam vám to miesto navštíviť.

Druhú zastávku sme mali Demänovskú jaskyňu slobody Je to krasová jaskyňa v Nízkych Tatrách v Demänovskej doline, jedna z Demänovských jaskýň. Objavená roku 1921. Je najnavštevovanejšia jaskyňa na Slovensku. Jaskyňa je na kvapľovú výzdobu najbohatšia zo známych Demänovských jaskýň. Umelo prekopaný vstupný otvor leží na západnom svahu Demänovskej Poludnice vo výške 870 m n. m., asi 50 m nad hladinou Demänovky. Sprístupnená je od roku 1924. Z celkovej dĺžky 8 897 m (spolu s jaskyňou Pustá) je pre verejnosť sprístupnených len 1 600 m. Taktiež tam bolo veľmi krásne. Z dôvodu, že fotografovanie v tejto jaskyni stojí 10€, tak som tam nič neodfotila, ale dám vám sem pár fotiek z internetu.

A ako poslednú zastávku sme boli na bobovej dráhe - Pavčina LehotaJe to najstrmšia bobová dráha na Slovensku. Špičková zahraničná technológia umožňuje skvelý zážitok z jazdy po jednokoľajnicovej aluminiovej dráhe v špeciálne navrhnutých boboch pre jednu alebo dve osoby.

Technické informácie:

Rok výroby:  2007
Dĺžka:  1000 m
Prevýšenie:  120 m
Špecifikácia:  16 zákrut, 6 terénnych skokov, 2 rampy
Preprava osôb:  smerom hore pomocou lyžiarskeho vleku Double - Max, smerom dole samospádom po špeciálnom hliníkovom profile
Priemerný sklon dole:  23 %
Preprava osôb: deti do 7 rokov jedine s dospelou osobou (min. 15 rokov) dospelí do 100 rokov bez obmedzenia
Prepravné vozy:  špeciálne vozy z hliníka a plastového výlisku so štyrmi kolesami a troma nezávislými brzdami
Rýchlosť:  max 45 km/h
Počet vozov:  celkom 35
Dopravná kapacita:  max. 230 osôb/hod

Na chatu sme prišli o 16:30 a večeru sme mali o 18:00. Jedlo mi veľmi chutilo. Prvú noc som išla spať okolo 2:30 ráno. Prvý dojdem z tej chaty bol pozitívny. Bolo tam krásne a aj príroda bola veľmi pekná. Druhá časť výletu tu bude dnes večer alebo zajtra.